Nordautomationin ja Dymontin yhteinen uusi huoltopalvelumalli auttaa asiakkaita ylläpitämään käyttöasteen korkealla.
Nordautomation on päättänyt kasvattaa kykyään asiakkaiden palvelemisessa. Kevään 2023 aikana yhtiö lanseeraa huoltopalvelukonseptin asiakkailleen.
Nordautomationin yhteistyökumppanina uudessa huoltopalvelukonseptissa toimii teollisuuden asennus- ja kokoonpanotehtäviin erikoistunut Dymont. Kauhajokelaisyrityksellä on pitkä kokemus sahalaitosten huoltamisesta ja asentamisesta sekä yhteistyöstä Nordautomationin kanssa.
Uusi huoltopalvelu mahdollistaa sahojen huoltamisen ja korjaamisen nopealla aikataululla vuorokaudenajasta riippumatta.
”Dymontilla on vankka osaaminen sahalaitostemme asentamisesta, joten on viisasta yhdistää voimamme. Kokonaisvastuun uudesta palvelusta kantaa Nordautomation. Huoltopalvelujen myynti sekä tarjoukset kulkevat myös kauttamme”, kertoo Nordautomationin toimitusjohtaja Timo Kuusisto.
”Meillä on 30-vuotinen historia alalla. Tänä aikana olemme huomanneet, että kysyntä varaosille, huolloille ja kuntokartoituksille on ollut kasvussa”, Kuusisto jatkaa.
Takana vuosikymmen yhteistyötä
Nordautomation ja Dymont ovat tehneet tiivistä yhteistyötä kymmenisen vuotta. Tänä aikana Dymont on ollut asentamassa 10–15:ta Nordautomationin tukinlajittelu- tai sahaansyöttöprojektia.
Dymontin toimitusjohtaja Ari Mäkelä toteaa, että laitevalmistajan on kannattavaa tarjota lisäpalveluna huolto- ja kunnossapitopalvelua.
”Tässä me pystymme tukemaan Nordautomationin asiakastyötä. Meillä on reserviä sen verran, että lyhyelläkin varoitusajalla saamme huoltoyksikön liikkeelle”, kertoo Mäkelä.
Dymontin myynti- ja projektipäällikkö Janne Keto-Aron mukaan kentällä on kysyntää erityisesti palveluille, jotka huomioivat sekä ennakoivan että ylläpitävän sahajärjestelmien kunnostuksen.
”Ensin tehdään kuntokartoitus, jonka perusteella nähdään, mistä ja kuinka työkuorma kulloisessakin kohteessa alkaa rakentua.”
Nordautomationin konepaja ja varaosavarasto sekä Dymont sijaitsevat Kauhajoella maantieteellisesti lähellä toisiaan.
”Kaikki työ tapahtuu kentällä asiakkaan luona. Nordautomationilla on tehokas konepaja lähellä, josta meidän on helppo noutaa tarvittavat varaosat sekä muut tarvikkeet ja lähteä asiakkaan luokse suorittamaan työ”, Keto-Aro sanoo.
”Huoltoliiketoiminta tuo lisäarvoa asiakkaalle. Tällä taataan korkeampaa käyttöastetta ja häiriöttömämpää toimintaa asiakkaan päässä”, Kuusisto täydentää.
Huoltopalvelusta kasvun veturi
Sekä Nordautomation että Dymont ovat yrityksinä kasvu-urilla. Molempien yhteisen näkemyksen mukaan onnistunut kasvu edellyttää entistä parempaa valmiutta palvella asiakasta.
”Haluamme palvella asiakkaitamme entistä kokonaisvaltaisemmin. Uusi huoltopalvelu takaa laitteillemme korkean käyttöasteen ja mahdollisimman pitkän elinkaaren”, toteaa Nordautomationin Kuusisto.
Nordautomationin myynti-insinöörit Sari Rantala ja Mika Eliala uskovat huoltopalvelun rytmittävän myyntiä uudella tavalla.
”Jos ajatellaan, että asiakas ylläpitää isoa kunnossapito-organisaatiota, niin kulujahan sellaisesta kertyy. Haluamme ajatella, että tämä uusi palvelu auttaa asiakasta tekemään parempaa tulosta”, Rantala sanoo.
Eliala puolestaan kertoo odottavansa innokkaasti, mitä kaikkea yhteistyö Dymontin kanssa ja uusi palvelu tuovat tulleessaan.
Ainakin varmuutta tehdä asiakas entistäkin tyytyväisemmäksi, Eliala toteaa.
”Olimme eilen käymässä erään asiakkaan luona, ja he kysyivät, onnistuuko järjestelmän hankkiminen valmiiksi asennettuna. Oli mukavaa sanoa, että taatusti onnistuu.”